Praca nad marką jest trochę podobna do pracy na roli – nigdy się nie kończy. Warto kultywować lojalność Klientów bo nie dość, że zadowoleni pozostaną z marką, to mogą się stać jej ambasadorami i przyciągać do niej swoich znajomych, co przekłada się na większe zyski firmy. Klienci pożądają atencji ze strony marki, podziękowań, specjalnych spersonalizowanych ofert, bonusów. Po prostu chcą zauważenia ich istnienia przez markę, bo przecież marka istnieje dzięki nim.
Spójny, strategiczny branding prowadzi do silnego kapitału marki. Spójność ta musi istnieć we wszystkich kanałach komunikacji, wizualnych, słownych i emocjonalnych i koniecznie powinna odzwierciedlać kluczowe i prawdziwe wartości marki. Jednakże trzeba pamiętać, że dobra strategia współistnieje z wiedzą, że świat nieustannie się zmienia. Plany operacyjne muszą ewoluować wraz ze zmianami trendów, grup docelowych, otoczenia konkurencyjnego i produkcyjnego, ale zawsze powinny uwzględniać długi horyzont czasowy strategii biznesowej przedsiębiorstwa.